5 Mart 2012 Pazartesi

yapım aşamalarıyla - keçe iğneleme mantar:)

Keçe iğnelemenin nasıl yapıldığını çok soran olmuştu, ben de yapım aşamaları için söz vermiştim. Ankara'da kar, kış, bulut eksik olmadığı için evimiz hep karanlık ve fotoğraf çekimine uygun olmuyordu.... ama bugün azmettim ve bir saatlik uygun gün ışığında bir mantar yaptım ve fotoğrafladım... yine de çok iyi olmadı fotoğraflar, ama teknik hakkında fikir verir sanırım:)



malzemelerimiz: keçe yünleri, fırça, keçe iğneleri...



keçe iğneleri bu şekilde toplu halde bir makinada satılıyor, ayrıca paketlerde yedek iğnelerde var...



mantar sapı için bir parça keçe koparıp biraz benzer bir şekle getirip, önce iğne makinasıyla iğneliyoruz...





daha sonra yedek paketimizden ya da iğne makinasından çıkardığımız tek iğneyle iğnelemeye başlıyoruz...







sonra biraz kırmızı keçe koparıp, mantarın üst kısmına geçiyoruz..



formu veriyoruz...



iğnelemeye başlıyoruz...





hemen hemen mantara benziyor:)



bir miktar beyaz keçe alıp, mantarın beneklerini yapmaya başlıyoruz... iğneyle işleyerek beyaz keçeleri kırmızı keçeye tutturuyoruz...



mantarın alt kısmı ve üst kısmını yine iğneleyerek birbirlerine tutturuyoruz...







ve son hali... daha fazla iğneleyerek hem formunu belirginleştirebiliriz hem de keçenin tüylerini azaltabiliriz...



umarım merak edenlere yardımcı olabilecek şekilde anlatabilmişimdir...

teşekkürler:)

36 yorum:

  1. Hemde çok çok iyi anlatmışsın. Fotoğraflar harika bu arada. Ellerine sağlık.

    Yalnız bişey sorucam? iğneyle işleyerek beyaz keçeleri kırmızı keçeye tutturuyoruz...demişsinya? dikmiyoruz dimi? yine iğnelemem tekniği ile yapıyoruz.

    YanıtlaSil
  2. Son derece güzel anlatmış ve de fotoğraflamışsın.
    Emeğine sağlık. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Aslıcım, çok teşekkür ederim, sevindim iyi olmasına:)

    evet iğneleyerek tutturuyoruz, yani her şey iğneyle yapılıyor:)

    YanıtlaSil
  4. okuyan, çok teşekkürler, sevindim böyle düşünmenize:)

    YanıtlaSil
  5. paylaşım için teşekkürler.fotoğraflar gayet açıklayıcı olmuş.merak ettiğim bir konuydu.

    YanıtlaSil
  6. anlatım için çok teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  7. ne güzel anlatmışsın.

    YanıtlaSil
  8. çok güzel ve nasıl da şahane anlatmışsın canım.yapasım geldi.ellerine sağlık.bayıldım.bir de sabunlu suyla yapıyorlar o başka bir teknik galiba...iyi bir hafta diliyorum !!!

    YanıtlaSil
  9. güneş, çok teşekkürler, yardımcı olabildiysem ne mutlu:)

    YanıtlaSil
  10. elişi defteri, ben teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
  11. tülin, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  12. smilena, çok teşekkür ederim:) evet, o ıslak yapılan bir teknik pek fikrim yok, yapmadım yani:)

    YanıtlaSil
  13. Bencede gayet iyi anlatmışsın,emeklerine sağlık...

    YanıtlaSil
  14. nuraycatasarımlar, teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
  15. Harika bir yayın olmuş.Merakımı giderdiniz.Bu çalışmayı çok beğeniyordum.Nasıl yapıldığını öğrenmiş oldum.Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  16. Merak ettiğim bir teknikti, çok güzel anlatmışsınız, teşekkürler..

    YanıtlaSil
  17. hobby dünyası, teşekkür ederim, sevindim yardımcı olduğuma:)

    YanıtlaSil
  18. nazan hanım, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  19. harika,
    süper olmuş, detaylı anlatımın için çok teşekkürler ecerce:)))

    YanıtlaSil
  20. Çok çok güzel anlatmışsın... çok şirin olmuş.. bayıldımmm.. Tebrikler..

    YanıtlaSil
  21. noblesse, çok teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
  22. tasarıbell, teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
  23. Sevgili ecerce,keçe iğneleme tekniğini çok güzel anlatmışsın..Ben kaç kere iğne kırdım iğneleme tekniğinde,kaç kerede elime batırdım..İğneleme tekniğinin sabunlu kısmıda var..Onuda ben bir ara blogumda anlatırım..Sabunlu teknikle çok güzel tablolar,çiçekler yapılıyor..Eline sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kardeşler-nikah şekeri, evet ele batınca inanılmaz acıyor:) sabunlu teknik de çok güzel:)

      Sil
  24. süper :)
    ellerinize sağlık
    sitenizi çok sevdim:)
    bende beklerim,
    hayırlı akşamlşar,sevgiler:)

    YanıtlaSil
  25. Bu tarz bilgilendirici blog yayınlarını çok seviyorum. Bak sayende bugün yeni bir konu hakkında fikir edinmiş oldum,çok teşekkürler ecerce:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nalan hanım, çok teşekkürler, çok sevindim:)

      Sil
  26. bi gün yaparım belki.
    çok seviyom el işlerini ama elim ince değil bu işlerde.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone:)ne güzel el işlerini sevmeniz:)

      Sil
  27. hem anlatımın sade ve anlaşılır olmuş hemde mantar çok güzel olmuş.teşekkürler ve ellerine sağlık sevgili ecer..

    YanıtlaSil
  28. Allahım yeni bir teknik öğrendim ve acilen yapmam lazım :) Süper bir anlatım :) blogumda paylaşacağım:) beniyisimi.blogspot.com :)

    YanıtlaSil
  29. Ecerce açıklayıcı blog post için çok teşekkürler.. Keçe yününü nereden aldığını da söyleyebilir misin? Tekrar teşekkürler..

    YanıtlaSil
  30. çok teşekkürler. internette bunu net biçimde anlatan nadir bir kaynak bu <3

    YanıtlaSil

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı